Blog overzicht

Schrijven

Gebruik de woorden van je ideale klant

Gebruik de woorden van je ideale klant Laatst was ik bij de opticien voor een oogmeting. Terwijl ik hard mijn best deed om de kleine lettertjes te lezen, vroeg de medewerkster me om even met mijn ogen te knipperen. ‘U hebt heel droge ogen’, zei ze

Lees meer »
Schrijven

Gebruik relevante titels op je website

Gebruik relevante titels op je website Lezers van online teksten hebben haast. Zelden lezen ze een tekst woord voor woord. Koppensnellen komt meer in de buurt van wat ze doen. Schermlezers zappen van website naar website Op zoek naar de oplossing voor een probleem scannen ze

Lees meer »
teksten corrigeren
Content

Vermijd dubbelzinnigheid in online teksten

Vermijd dubbelzinnigheid in online teksten Onlangs ontving ik een digitale nieuwsbrief van een organisatie die zich wereldwijd inzet voor de rechten van kinderen. De onderwerpregel van de e-mail luidde: ‘Honger als oorlogswapen doodt meer kinderen dan bommen’. Natuurlijk begrijpen we allemaal wat er bedoeld wordt (in

Lees meer »
voed je website
Content

Voed je website

Voed je website Woensdagochtend, 10 over 7. Slaapdronken wankel ik naar de keuken. Ik doe de koelkastdeur open en grijp het literpak magere yoghurt. Niet dus. Er is geen literpak magere yoghurt. Verdorie, da’s waar ook, gisteren het laatste beetje opgegeten. Daar gáát m’n favoriete ontbijt…

Lees meer »

Copyright 2019 Effectieve Content | Alle rechten voorbehouden | KvK 74490605

Scroll naar top