Zo schrijf je een goede 'over mij'-pagina
Nog even over de envelop die eind 2019 bij ons op de deurmat lag. Er stond geen afzender op. Dat wekte mijn argwaan. Het ontbreken van een afzender zorgde er zelfs voor dat ik het poststuk niet helemaal vertrouwde.
Ook je website heeft een afzender
Met je website werkt het net zo. Net als bij een poststuk moet het bij een website duidelijk zijn wie de afzender is. De bezoekers van je website (jouw potentiële klanten) willen weten met wie ze te maken hebben. Ze willen weten of jij een leuk mens bent. Of ze zich in jou herkennen, qua wereldbeeld. Of ze je kunnen vertrouwen. En of jij hun probleem kunt oplossen.
Laat dus zien wie jij bent. Wat jou drijft. Wat jou typeert. Wat je graag in je vrije tijd doet. Waar we je midden in de nacht voor mogen wakker maken (if anything). Waarom je doet wat je doet. Waarom je ondernemer bent geworden. Waarom mensen bij jóu moeten zijn. Daar heb je dus die ‘over mij’-pagina voor.
Een video op je 'over mij'-pagina
Als je écht wilt uitpakken, maak je een korte video en plaats je die op je ‘over mij’-pagina. Zo kan je potentiële klant je nóg beter leren kennen. Dat filmpje hoef je natuurlijk niet alleen voor je website te bewaren. Je kunt hem ook op je sociale media gebruiken. Je hoeft er geen dure apparatuur voor aan te schaffen. Filmen doe je wat mij betreft gewoon met je mobiele telefoon. Een selfiestick vind ik zelf wel handig trouwens. Ik heb me er lang tegen verzet en me groen en geel geërgerd aan toeristen met selfiesticks. Totdat ik filmpjes ging maken voor m’n bedrijf. Maar goed, ik dwaal af. Terug naar jouw ‘over mij’-pagina!
Wat moet de bezoeker van je website doen?
Als de bezoeker van je website jouw ‘over mij'-pagina heeft gelezen, wil hij of zij wat dóen. Zo werkt dat namelijk met online teksten. Mensen gaan niet zomaar het internet op. Ze zijn op zoek naar het antwoord op een vraag of een oplossing voor een probleem. Ze wíllen iets.
En ... actie!
Tegen de tijd dat ze op jouw 'over mij'-pagina zijn aangekomen, zijn bezoekers van je website al in je geïnteresseerd. Ze zijn klaar om actie te ondernemen. Contact met je opnemen. Je e-book downloaden. Zich inschrijven voor een webinar of je wekelijkse tips & tricks. Geef ze dus ook de mogelijkheid dat te doen. Zorg voor een knop waar de bezoeker van je website op kan klikken om naar je contactformulier te gaan, zich in te schrijven voor je webinar of je weggever te downloaden. Anders gaan ze shoppen bij je concurrent en ben je ze kwijt.
Wil jij ook een overtuigende ‘over mij’-pagina op jouw website, maar vind je het lastig om over jezelf te schrijven? Neem contact met me op, dan gaan we er samen mee aan de slag!
Deel dit bericht: