Voed je website
Woensdagochtend, 10 over 7. Slaapdronken wankel ik naar de keuken. Ik doe de koelkastdeur open en grijp het literpak magere yoghurt. Niet dus. Er is geen literpak magere yoghurt. Verdorie, da’s waar ook, gisteren het laatste beetje opgegeten. Daar gáát m’n favoriete ontbijt… Gewoontedier als ik ben eet ik elke ochtend het liefst hetzelfde: yoghurt met banaan, blauwe bessen, honing en walnoten. Dat feest gaat nu dus niet door. Nu moet ik óf naar de buurtsuper óf iets anders eten, en van geen van beide word ik blij.
Zo is het ook met je website. Je bezoeker komt naar je website omdat hij een behoefte heeft. Behoefte aan kennis en informatie. Omdat hij een oplossing zoekt voor iets waarmee hij worstelt. Je bezoeker heeft honger en zoekt iets te eten.
Laat je bezoeker niet ontsnappen
Net als je koelkast moet je website regelmatig gevuld worden. Anders grijpt je bezoeker mis. En daar wordt-ie niet blij van. Dan gaat-ie naar een andere koelkast, die van de concurrent. En de kans is groot dat hij daar dan ook blijft. Als de concurrent wel magere yoghurt in zijn koelkast heeft staan, ben jij je bezoeker, en dus je potentiële klant, kwijt.
Wat vindt je bezoeker lekker?
Zorg voor een goed gevulde voorraadkast
Als je eenmaal weet welke onderwerpen je je bezoekers gaat voorschotelen, plan dan hun maaltijden in. Bepaal voor minstens drie maanden, liever nog een half jaar, wat ze op welke dag over je onderwerpen te lezen krijgen. Want net als je waarschijnlijk niet elke dag de deur uit wilt om boodschappen te doen, zul je niet elke dag (of zelfs elke week) tijd hebben voor je website. Daarom is het hartstikke fijn om alvast een plan, een boodschappenlijstje, klaar te hebben liggen voor de komende paar maanden.
Wil jij ook een boodschappenlijstje voor de komende maanden, maar kun je wel wat hulp gebruiken?
Neem dan hieronder contact met me op voor een gratis adviesgesprek.Deel dit bericht: