Jouw website maken we samen
Je had zo je redenen om ondernemer te worden. Je was het werken in loondienst zat. Je wilde vrij en onafhankelijk zijn. Je wilde je eigen keuzes kunnen maken. Zelf je klanten en opdrachten kiezen. Zelf je dagindeling en je werkweek bepalen. Zelf je bedrijf en je dienstverlening vormgeven. Zelf de teksten voor je website schrijven.
Je ideale klant is veranderd
Dan kom je erachter dat het niet erg wil vlotten met die teksten. Of dat je na verloop van tijd niet meer tevreden bent met de teksten die je destijds hebt geschreven. Ze passen niet meer bij je aanbod, of bij wie je wilt bereiken met je website. Want die ideale klant, die wil nog wel eens veranderen.
Je besluit een tekstschrijver in de arm te nemen. Je maakt er bewust budget voor vrij, ook al laat je bestedingsruimte te wensen over. Want als het goed is, verdient deze investering zichzelf zo weer terug, toch? Je gaat op zoek in je netwerk en vindt een tekstschrijver met wie het klikt. Jullie hebben een prettig gesprek en de tekstschrijver lijkt te begrijpen wat jij wilt. Je gaat akkoord met de offerte. Een gevoel van opluchting maakt zich van je meester. Fijn, denk je, die klus kan ik van mijn lijstje schrappen.
Jij kent je doelgroep het best
Maar zo werkt het dus niet. Want een goeie tekstschrijver kan weliswaar goeie teksten schrijven, maar gedachtelezen behoort meestal niet tot zijn of haar aanbod. En dus zal hij of zij je vragen wat je wilt met de teksten op je website. Waarom je er niet meer blij mee bent. Wat er anders moet. Welke boodschap je wilt uitdragen. Wat je met de nieuwe teksten voor je website wilt bereiken, en wíe. Want als het goed is, ken jij je doelgroep als geen ander.
Jouw kennis. Jouw expertise. Jouw aanpak
En dan hebben we het nog niet eens over de inhoud van de teksten op je website gehad. Stel, je bent advocaat, of diëtist, of hovenier. Dan heb je bepaalde kennis en expertise in huis waar de tekstschrijver niet over beschikt. Natuurlijk leest de tekstschrijver zich in de materie van jouw vakgebied in. Dat hoort bij het vak van tekstschrijven. Niet alle tijd van een tekstschrijver is schrijftijd. Maar als je écht goeie teksten op je website wilt – teksten die jouw specifieke aanpak en specialiteit helder en correct weergeven – dan zul je de tekstschrijver duidelijk moeten maken wat jou onderscheidt van je vakgenoten. En daar gaat nu eenmaal tijd in zitten.
Zonder jou werken je teksten niet
De teksten voor je website schrijf ik graag voor je. Of ik kijk met een frisse blik naar de teksten die er al zijn en geef je tips om ze pakkender, aansprekender of wervender te maken. Daar heb ik jou bij nodig. Jij kent je klanten. Jij weet tegen welke problemen ze aanlopen, en hoe jij ze daarbij kunt helpen. Jij weet welke woorden je klanten gebruiken als ze hun probleem omschrijven. Jij weet hoe jij je kennis en ervaring inzet om je klanten te helpen. Ik niet.
Daarom heb ik je nodig. Ik kan je alleen helpen als je tijd voor me vrijmaakt. Zonder jou kan ik je teksten niet voor je laten werken!
Wil jij ook teksten die voor je werken? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!