Ervaren copywriter biedt verkoeling
Eindelijk, regen! Je slaakt een zucht van verlichting. Eindelijk wat verkoeling. Eindelijk wat lucht. Wat was je hier aan toe.
Lange dagen
De afgelopen maanden heb je je een slag in de rondte gewerkt. Als projectmanager bij een gerenommeerd creatief bureau maak je lange dagen. De hitte van deze zomer kon je er eigenlijk niet bij hebben. Soms had je het gevoel dat je hersens smolten. Bepaald niet de ideale toestand om de voortgang te boeken die van jou verwacht wordt.
Handen vol
Je hebt je handen vol aan je klanten en hun opdrachten. Het is immers jouw verantwoordelijkheid de voortgang van de projecten in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat er vaart in zit. Je zit je klanten vriendelijk doch dringend achter de broek en houdt elke dag de vinger aan de pols. Maar er zijn van die dagen dat er van voortgang geen sprake lijkt te zijn.
Druk met communiceren
Aan het eind van zo’n werkdag vraag je weleens af wat je nu eigenlijk voor elkaar gekregen hebt. Welke resultaten kun je vandaag aan je leidinggevende rapporteren zonder je geloofwaardigheid te verliezen? Soms lijkt het wel of je alleen maar aan het communiceren bent geweest: met jullie klanten, met vormgevers, websitebouwers, vertalers, fotografen, film- en animatiemakers en copywriters.
Al die samenwerkingspartners moeten gebrieft worden opdat ze hun werk goed kunnen doen. Zodat ze mooie foto’s, opvallende logo’s, aansprekende video’s, en pakkende teksten kunnen leveren waarmee jullie je klanten blij kunnen maken.
Ervaren copywriter
De opluchting die je ervaart als het na een hittegolf eindelijk regent, ondervind je ook als je samenwerkt met een creatieveling die jouw taal spreekt. Hoe fijn zou het zijn als je kon samenwerken met een ervaren copywriter die begrijpt wat jij én jouw klant nodig hebben? Die weet wat er nodig is om een goeie tekst neer te zetten voor jouw klant. Die aan een half woord genoeg heeft en snel kan schakelen. Die weet welke vragen ze moet stellen, en aan wie.
Engelse marketingteksten
Zo’n copywriter ben ik. 25 jaar lang schreef ik Engelse marketingteksten bij een internationaal bedrijf. Columns, case studies, interviews, advertentieteksten, nieuwsbrieven, you name it. De advertenties maakten we in samenwerking met een creatief bureau. Ik weet dus hoe het werkt, zo’n proces. Hoe belangrijk een goede briefing is. Zonder een degelijke briefing kan ook een keigoeie copywriter geen goede tekst afleveren. Een gebrekkige briefing betekent een slecht eindproduct. ‘Garbage in, garbage out’ was dan ook een gevleugelde uitspraak op de marketingafdeling van dat internationale bedrijf.
Verfrissende regenbui
Wil jij wél een goed eindproduct voor je klant? En wil je een samenwerking zonder oververhitte hersens? Ben je toe aan een verfrissende regenbui? Laat even een berichtje achter, dan stuur ik een wolk jouw kant op!
Deel dit bericht: