Bloggen heeft zin
“Bloggen, heeft dat zin?”, vraagt ze. We zitten samen om de tafel om de teksten voor haar website te bespreken. Haar vraag verrast me. Blijkbaar heb ik tot nu toe aangenomen dat iedereen de kracht van bloggen kent.
Beter vindbaar door te bloggen
Natúúrlijk heeft bloggen zin, heel veel zin zelfs! Consistent bloggen zorgt ervoor dat je beter vindbaar wordt. Eén van de ranking factoren van Google is namelijk hoe vaak een website wordt ververst. Als jij regelmatig blogs op je website plaatst, wordt je website regelmatig ververst. En als je dan óók nog blogt over onderwerpen die jouw ideale klant bezighouden, dan zorg je voor relevante content. En hoe meer relevante content er op jouw website staat, hoe beter Google begrijpt waar jouw website over gaat. Alleen al dáárom heeft bloggen dus zin.
Bloggen levert klanten op
Maar als je een beetje op mij lijkt, dan schrijf je niet zozeer voor Google, maar voor de bezoeker van je website. Je ideale klant. En weet je wat nu zo leuk is? Ook de bezoeker van je website heeft er belang bij dat jij regelmatig nieuwe content op je website zet. Mensen gaan immers niet zomaar het internet op. Ze zijn op zoek naar het antwoord op een vraag of de oplossing voor een probleem. Zo kwam de klant die ik zojuist noemde op mijn pad door mijn blog over de ‘Over mij’-pagina.
Deel je kennis in een blog
Naast klantenwerven is bloggen is een goede manier om de vragen van je ideale klant te beantwoorden. Dat doe je door jouw kennis van je vakgebied te delen, stukje bij beetje, onderwerp voor onderwerp. Gebruik daarbij ervaringen waarover jouw klanten je vertellen. In de communicatie met je klanten krijg je een inkijkje in hun bedrijfsvoering. Waar jouw diensten raken aan knelpunten in hun zakelijke praktijk, dáár ligt de goudmijn aan onderwerpen waarover jij kunt bloggen. Help jouw klanten die knelpunten te overwinnen met wat jij ze te bieden hebt.
Bloggen is jezelf laten zien
Kennis delen is niet het enige dat bloggen zo zinvol maakt. Bloggen is ook een handige manier om jezelf te laten zien. Door consequent te blijven bloggen leren potentiële klanten jou steeds een beetje beter kennen. Zo help je jouw potentiële klant om voor jou te kiezen in plaats van je concurrent. Want mensen werken nu eenmaal het liefst samen met mensen in wie ze zich herkennen.
Jouw blog, jouw stem
Ik ben ervan overtuigd dat jij de aangewezen persoon bent om jouw blogs te schrijven. Jouw ideale klant wil jouw stem horen. Jij weet immers alles over jouw vakgebied. Jij kent en begrijpt de problemen die jouw ideale klant ervaart, én je weet hoe je die kunt oplossen.
Wil je gaan bloggen, maar weet je niet waar je het over kunt hebben? Of heb je al iets geschreven en wil je dat er iemand naar kijkt? Ik help je graag. Neem contact met me op voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Deel dit bericht: